In Duitsland koopt men eind jaren zeventig een nieuwe tv bij de vakhandel, een grammofoonplaat bij de platenzaak en een wasmachine bij een postorderbedrijf. Beperkte keuze en relatief hoge prijzen zijn de orde van de dag. De vier Media Markt-pioneers vinden de tijd rijp voor veranderingen.
Het idee: een breed aanbod van merkartikelen voor de laagste prijs in grote winkels, opvallende reclame en een nieuwe bedrijfscultuur. Met een ding voor ogen: altijd klantgericht zijn. Binnen die cultuur krijgt ook de medewerker meer verantwoordelijkheid dan in die tijd gebruikelijk is.
Op die manier is de eerste mega-elektrovakhandel (micro-informatica, multimedia, cd, dvd, video, hifi, foto, telekom en huishoudelektro) ontstaan met in die tijd ongeziene pijlers: enorme keuze, de laatste nieuwe snufjes van topkwaliteit, merkproducten en gegarandeerd de laagste prijs en dat alles onder één dak. En dit natuurlijk allemaal ten voordele van de klant. Het concept blijkt een groot succes.
Expansie volgt snel, ook in de rest van Europa. In december 2002 volgt België met de eerste winkelopening in Antwerpen. In 2006 telt België 11 Media Markt-winkels en blijft de uitbreiding voortgaan. En in Europa zijn er nu al meer dan 400 Media Markt-winkels.
http://www.mediamarkt.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten